Thursday, January 26, 2012

Kasut, kau, dan aku

Mahligai indah....
aku mencari dan menanti ke gerbang itu,
namun ingin ku cari penyeri kakiku
di kala ku di gerbang mahligai itu...

Kasut...
apa rupamu ku tetap terima
kerna ku yakin kasut lah penyeri
walau apa jua nama mu ku tetap terima...

Kasut...
aku pastikan engkau menjadi milikku jua
walau kau dan aku ada bezanya
walau perit payah ku tempuh
ku pastikan kasut itu milikku jua...

Walau beribu janji kau beri
bersyarat bermadah
ku ingin pastikan kau bahagia
kau lah yang ku panggil sayang...

Namun kasut menjadi saksi kita
untuk bersatu kelak
untuk menghiasi mahligai
untuk menghiasi dulang-dulang indah..

Kasut..
ku berusaha untuk mencari sahabatmu yang lain
untuk ku pastikan lengkap di hari indah itu

Kasut, kau dan aku...
terimbas kembali tiga saksi itu
walau hanya lunakkan suara di udara
sedikit tersentuh hati ku
bila disentuh kasut itu.

Kasut oh kasut
kaulah bukti segalanya....

No comments: